קידום אתרים בגוגל

מנוע החיפוש גוגל

מבין כל מנועי החיפוש גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל ומדורג ראשון בארץ ובעולם, עם 82% מהחיפושים בעולם,גוגל מוביל בפער ענק אחרי כל מנועי החיפוש.

קידום אתרים בגוגל הנו המורכב והקשה ביותר, אלגוריתם חכם במיוחד שמשתנה מעת לעת הופך את עבודת האופטימיזציה והקידום בגוגל למלאכה לא פשוטה כלל, מלאכה זו מצריכה מקצועיות והיכרות מעמיקה עם מנוע החיפוש גוגל.

כיוון שקו דק מפריד בעיני גוגל בין אופטימיזציה של אתר לבין ספאם לא פעם הגזמה באופטימיזציה גורמת לכך שבעלי אתרים מוצאים את אתריהם נענשים במיקום והדירוג שלהם יורד, יותר מידי צפיפות מילים או ניסיון להחביא את מילות המפתח ברקע הדף נחשבים בגוגל כשיטות פסולות שגורמות להורדה בדירוג ולפגיעה במיקום.

ריקוד גוגל

אחת לשלושה חודשים בערך גוגל מבצע עדכונים כמו :

מדד חשיבות של דפים הנקרא page rank – pr

עדכון של מדריך האתרים שאותו הוא לוקח לפחות לעת עתה מ- dmoz (כרגע מסתמן קצר בין החברות וייתכן מאוד גירושים בזמן הקרוב עפ"י השמועות)

עדכון נוסף שמתבצע באופן שוטף הוא ללינקים נכנסים.

בעקבות עדכונים אלו אנו רואים קפיצות של אתרים לשני הכיוונים, קפיצות אלו הם ריקוד גוגל.

Page Rank – PR

זהו דירוג שגוגל נותן לדפים באינטרנט על פי מידת חשיבותן, את ה- PR ניתן לראות כאשר מתקינים לדפדפן את Google toolbar הדירוג נע בין 0 ל-10 ,כתוצאה מדפים באינטרנט אשר מקשרים לעמוד או לאתר והם מהווים הצבעות אמון.

ככל שאותם דפים הם בעלי דירוג גבוה יותר וכן בעלי אותו תוכן אשר בדף אליו מצביעים, כך גם הדירוג של הדף שמקבל את הצבעות האמון עולה ובהתאם לכך גם מיקומו בגוגל משתפר.

Hilltop

אלגוריתם Hilltop מהווה תוספת לאלגוריתם Page Rank על מנת לסנן את אתרי הספאם שמפיצים כמות לינקים רבה אל אתרים לצורך קידום, האלגוריתם פותח ע"י פרופסור למדעי המחשב קרישנה באהראט.

אלגוריתם Hilltop יודע לסנן לינקים מאתרי ספאם ולהחשיב רק את אתרי הסמכות שהנושא שלהם קשור אל האתר שמקבל מהם את הלינק, אתרים כמו אינדקסים או עם סיומות gov edu.

אתרי הסמכות הם אתרים שנחשבים מומחים בתחומם והאינפורמציה שלהם רלוונטית, הם מקבלים קישורים מאתרים שגם הם בעלי אינפורמציה שקשורה לנושא, גם אם ה- Page Rank שלהם נמוך יחסית, קישור מאתר סמכות ייתן דירוג גבוה יותר על פני אתר בעל Page Rank גבוה והתוכן שלו אינו רלוונטי.

לסיכום:

גוגל אומרים לנו באופן שאינו משתמע לשתי פנים:

אל תבנו אתר עבור מנועי החיפוש, אלא אתר שידבר לגולשים, השתמשו באופטימיזציה של שירותי קידום אתרים אך לצורך ארכיטקטורה האתר, על מנת להקל על הרובוט של גוגל לאתר את התוכן החשוב באתר.

הירשמו באינדקסים הרלוונטיים לאתר שלכם והוסיפו קישורים אל אתרכם, אך הקפידו שהקישורים יגיעו מאתרי סמכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *