כתובתנו:
רח' קרליבך 12, ת"א 64730
טל:03-6134773
פקס:03-6134751
דוא'ל:
צור קשר

__

מוזיקה בוליוודית

באופן אירוני לאופי הז'אנר הבוליוודי, שמחייב לפחות 12 סצינות של שירה בסרטיו, כל השירים מוקלטים על-ידי זמרים ובסרט עצמו אנו רואים את השחקן רק מניע את שפתיו על רקע פלייבק.

 

ההערצה העיוורת והמטורפת שיש לסרטים הבוליוודים נובעת בחלקה הגדול מהצלחתו של הפסקול שלה. הדבר כה בולט, עד שחודש עד שלושה חודשים לפני הוצאת סרט, מוציאים מפיצי הסרטים לאור את הפסקול שלו. אין ספק שהפסקול עושה יחסי ציבור לא רעים לסרט, אך יותר מכך, המפיצים מקבלים מדד להצלחתו של הסרט. אם הפסקול מצליח סימן שגם הסרט יצליח ואם הוא לא מצליח, כך גם הסרט. ישנם מקרים בהם הפסקול מצליח יותר מהסרט כמו הטירוף שהיה בארץ מסביב לשיר "דיל טו פגהל היי", שסביר שישנם כאלה שאפילו לא יודעים שהוא בא מתוך סרט שובר קופות בהודו.

 

תעשיית המוזיקה בהודו, שמורכבת מכ- 90% בממוצע מפסקולי הסרטים, מושכת אחריה הערצה מטורפת במקביל כמובן לסרט שלה. לצורך העניין, חברת התקליטים הגדולה ביותר בהודו – "טי סירייז", מוציאה כ- 400 מיליון דיסקים בשנה, כאשר זו רק חברה אחת מני רבות, בלי לכלול את כל תעשיית הזיופים.

 

משנות ה – 50-80 היו 5 זמרים עיקריים ששלטו בתעשיית המוזיקה בהודו – מוקש, מוהמד רפי, קישור קומאר, לטה מנגשקר, אשה בוסלה. בתקופה ההיא, כל שחקן מפורסם, אימץ לעצמו זמר אחד שדובב אותו ועשה לו את הפלייבקים.

 

הזמרת לטה מנגשקר, כיום כבר בת 77, היא הדוגמא הטובה ביותר על-מנת להבין את היקף החשיבות והרוחב של תעשיית המוזיקה בהודו. מנגשקר רשומה בספר השיאים של גינס, על כך שהיא הזמרת שהוציאה את מספר האלבומים הרב ביותר – 30 אלף, ועשתה זאת ב – 13 שפות הודיות שונות.

 

 

 

כיום לזמרים הגדולים נוספו יוצאי כוכב נולד ההודי וזמרים פופולארים נוספים כדוגמת: אודית נאראיין, קומאר סאני, שאאן (שהיה לא מזמן בארץ), סונו נוגם, אלקה יאגניק, קביטה קרישנמורטו ועוד.

 

אמיטב בצ'אן, אחד הכוכבים הגדולים, החל לאחרונה טרנד חדש, כשהחליט שהוא רוצה לבצע בעצמו חלק מהשירים בסרטיו.

 

המוזיקה בהודו, בדומה לקולנוע, היא חלק בלתי נפרד מהתרבות ובנוסף למוזיקה מהסרטים, קיימים בה עוד 3 סוגים מפורסמים: גאזל – מוזיקה מיוחדת לפאבים ושתייה, קאוולי – מוזיקה שמיועדת לתחרויות מיוחדות שקיימות בהודו במרכזן עומדות שתי קבוצות המתחרות בשירה ופאנג'בי – סוג חדש של פופ, שנקרא ע"ש השפה שבה הוא מושר.

 

הסרטים הבוליוודים ידועים מאוד בשל הקאוורים שהם עושים לסרטים הוליוודים מוכרים, כגון: ברוס הגדול מכולם, חלף עם הרוח וכדומה. גם בתחום המוזיקה, המצב דומה כאשר זמרים לוקחים שירים אמריקאים ידועים כגון: שיר הנושא מטיטאניק, מקראנה ועוד והתאימו להם מילים חדשות ושינו קצת את הלחן.

 

מגפת התרמילאים והישראלים בהודו כנראה עושה את שלה ובשני סרטים בוליוודים לפחות, ניתן יהיה אפילו לשמוע את ההמנון הישראלי"דיל ג'לה" (dil jale) ו"קבי הה קבי נה".

 

 
בניית אתר אינטרנט
All Rights reserved to Uri Etun PR LTD. 2009